Mandulás-pisztáciás keksz

ami nem csak finom

 

A hozzávalók:

100 g tönkölyliszt

350 g fehér rozsliszt

195 g nádcukor vagy eritritből ízlés szerint én 50 got tettem bele és 1 evőkanál nádcukrot

200 g mandulaliszt

200 g pisztácia

350 g vaj vagy margarin

3 egész tojás

6 g só

 

blogra.jpg

 

 

Először a száraz alapanyagokat egy keverőtálba tesszük, összekeverjük, majd a szobahőmérsékletű vajat is beletesszük és tovább keverjük. jöhetnek bele a tojások és további keverés.

Lágy tésztát kapunk, melyet Folpackba csavarunk, minimum 2 órára a fagyasztóba tesszük. Ha letelt a pihentetési idő 2 részre osztjuk, majd kinyújtjuk kb. 3-4 mm vastagságúra. Kiszaggatjuk tetszőleges formára, sütipecsétet is használhatunk. Én ezt tettem és így cuki lámás kis kekszeim lettek.

Előmelegített sütőbe tesszük kb. 8-10 percre. 180 fokra alsó-felső sütésre.

Én ebbe az adagba raktam még 100 g cukormentes fehér csokit, ezt a pisztáciával daráltam meg. 1 vanília rúd magja, de lehet bourbon vaníliás cukor is. Szénhidrát csökkentett liszttel is működik. Lehet fokozni, rizsliszttel, de én nem szeretem, mert nekem csípi a nyelvem, ha csak rizslisztet használok. Múltkor szénhidrát csökkentett lisztkeveréket kaptam abból csináltam, de az sem az igazi. Szeretem saját magam keverni a lisztet. Zabpelyhet darálom, nagyon finomra majd szitálom, de mehetnek bele a nagyobb szemcsék is. Gluténmentesen is működik, akár vegánok is nyilván nekik helyettesíteni kell a vajat margarinnal. Szerintem az igazi a vajjal készült keksz, de nyilván mindenki a saját meggyőződése és szájíze szerint tehet bele zsiradékot. Kókuszzsírral is jó, de abból 50 grammal kevesebb kell a tésztához.

Hamarosan teljesen ki fogom kísérletezni, hogy a diétában is lehessen enni bűntudat nélkül. A keksz alapreceptet is fel fogom tenni! Most jelenleg én is életmódváltáson megyek át és próbálok minél kevesebb szénhidrátot enni és cukrot. Mivel én nagyon érzékeny vagyok a szagokra így az ízekre is ezért a lisztkeverékekben én érzek valami mellékízt, de ha saját magam csinálom a lisztkeveréket, akkor nem.

Jó kekszsütést!!

 

Kata