Omnia Barista Editions kávé teszt

kávéházi élmény otthon

Nagy örömömre (és a család örömére) alkalmam nyílt tesztelni az Omnia Barista Editions két darált kávéját a trnd projekt keretén belül. Megmondom őszintén, hogy a márka ezen kávéi nem ismeretlenek számomra, csak eddig a szemes változatokat próbáltam. Mi általában szemes kávét veszünk és időnként darálunk egy hétre való adagot. Valahogy nekünk ez jobban bevált. 

Mivel mind az öten nagy kávérajongók vagyunk itthon, ezért általában figyelem a boltokban az újdonságokat és a finom kávékra egyből lecsapok. Most is van itthon két szemes változat a márkától: Brasil és Cremoso.

Mióta felköltöztünk az emeletre a kávéfőzés a kapszulás kávékra korlátozódott. Kicsit el is szoktam a rendes kávétól. Lent van a presszókávéfőző és daráló.

Az Omnia Barista Editions kávéból öt féle létezik, ezért szerintem mindenki megtalálja a számára megfelelőt. Ami mind az ötöt jellemzi az a lassú pörkölés, melyet hosszabb ideig és alacsony hőmérsékleten végeznek. Ez nagyon is érződik a kávék ízén, mert nincs meg az a keserű (túlpörkölt) íz és a savasság is hiányzik szerencsére.

Az Omnia Barista Editions kávék tényleg inkább a kávéházi minőséget hozzák az otthonunkba! 

 

img_6183.jpeg

Indulócsomag tartalma:

  • 1x OMNIA Barista Editions Arabica 225gr
  • 1x OMNIA Barist Editions Cremoso Intenso 225gr
  • 1x OMNIA Barista Editions hordozható kávéspohár

 

Az OMNIA Barista Editions Arabica könnyen iható, közepesen pörkölt 100% arabica kávészemeket a kiegyensúlyozott, kissé citrusos ízvilág jellemzi. Az OMNIA Barista Editions Cremoso Intenso gazdag és telt kávé közepesen pörkölt kávészemekből, amely kissé füstös, fás ízvilágot hoz el otthonunkba.

 

aae2416d-10c3-4197-b452-4b2e4b3b76f3.jpeg

A pohár szuperül használható utazás során. Én 16 év után pont vonatoztam és így abban készítettem el az útra egy dupla espressot. Indulás után meg is ittuk, de a pohár elég jól melegen tartotta a kávét. 

 

utkozben.jpg

Azt hiszem, hogy eddig csak az Espresso Mezzo-t nem próbáltam ki az Omnia Barista Editions kávék közül, de szerintem ezt is hamarosan pótlom.

A két szemes kávé közül nekem az Arabica ízlett jobban, mely egy kicsit lágyabb és citrusos ízvilágú. Mostanában nem fogyasztok erős kávékat, de aki azt szereti nem fog csalódni a Cremoso Intenso karakteres ízében. 

szemes.jpg

A darált kávé pedig igazán kényelmes megoldás azoknak, akiknek nincsen darálójuk vagy nem akarják darálgatással tölteni az idejüket. Így is élvezhetik a finom kávékat.

A kávék csomagolásán található rövid ismertetőből mindenki láthatja, hogy az ízlésének melyik típusú kávé felel meg, illetve ajánlást találunk arra, hogy milyen típusú kávékat tudunk elkészíteni. Nagy segítség az is, hogy a kávéfőzők típusát is megjelölik, amellyel a legoptimálisabban tudjuk elkészíteni a fekete nedűt. 

Egyébként én tölthető kapszulában is lefőztem kapszulás kávéfőzőn - nem is egyszer - és teljesen megállja a helyét. Szóval ez is egy alternatíva lehet akár a környezettudatosság jegyében is. 

Nagyon tudom ajánlani az Omnia Barista Editions kávék őrölt és szemes változatát is. Tegyetek egy próbát velük!

Ti kóstoltátok már? Hogy ízlett?

 

Zsuzsi